Giełdowy Indeks Produkcji (GIP60) w listopadzie wzrósł o 16,52% do 811,65 pkt. Napływ świeżego kapitału do warszawskiej GPW nie ominął polskich producentów, którzy odbudowali część utraconej wartości rynkowej. Odmrożenie gospodarki i poprawiająca się od stosunkowo szybko koniunktura w przemyśle daje nadzieję na kontynuację wzrostu wartości polskich producentów.
MOL otworzył centrum badań i rozwoju im. György Mosonyi, dawnego prezesa Grupy. Mieszczące się w mieście Százhalombatta centrum zajmie się rozwojem produktów na bazie polioli. Wykorzystywany tam eksperymentalny system reaktorów, dostarczony przez thyssenkrupp Industrial Solutions należy do najnowocześniejszych tego typu instalacji na świecie. Pozostałe 90 proc. urządzeń stasowanych w nowym zakładzie zostało dostarczonych przez lokalnych dostawców. Ponadto, MOL zawarł z thyssenkrupp umowę o współpracy w zakresie projektów badawczo-rozwojowych.
Jeden z największych producentów żywności i napojów na świecie, firma PepsiCo, w samym tylko 2021 roku zainwestuje 3,6 mln USD oraz 8 mln USD w każdym kolejnym roku na pozyskanie przetworzonego plastiku (rPET), który umożliwi produkcję w Polsce wszystkich butelek napojów Pepsi oraz Mirinda z surowca zawierającego tworzywo w 100% pochodzące z recyklingu. To kolejny ważny krok do realizacji wizji świata PepsiCo, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem – w lecie 2020 roku firma wprowadziła do obiegu butelki herbaty mrożonej Lipton Ice Tea w 100% wykonane z rPET. Efektem
Zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju ponownie się opłaciło. W 2020 roku, podobnie jak rok wcześniej, koncern LANXESS – producent specjalistycznych środków chemicznych – zajął czołowe miejsce w rankingu Dow Jones Sustainability Index (DJSI) Europe w kategorii „Branża chemiczna” i awansował na drugie miejsce w indeksie DJSI World. LANXESS wchodzi w skład indeksu DJSI Europe po raz czwarty z rzędu, a DJSI World już po raz dziesiąty. Koncern LANXESS uzyskał szczególnie dobre oceny w zakresie strategii klimatycznej, praw człowieka i zarządzania ryzykiem w
Evonik extends cooperation with Acnis International for distribution of polyetheretherketone (PEEK) biomaterials of the group’s VESTAKEEP®Implant and VESTAKEEP® Dental brands for medical implants and dental applications in France, Spain and Portugal.
Responding to calls from major brands in the consumer electronics business and electrics and electronics (E&E) industry as a whole for more sustainable materials, SABIC – a global leader in the chemical industry – announced that its engineering thermoplastics business is expanding its portfolio of CYCOLOY™ and LEXAN™ resins containing high levels of post-consumer recycled material (PCR). Typical applications for the portfolio will include consumer electronics and accessories such as chargers and adapters, printers, copiers and laptop housing.
SABIC, a global leader in the chemical industry, today announced the successful commercialization of LEXAN™ HP92AF Anti-Fog film, targeted especially at demanding COVID-19 protection equipment such as safety face shields and goggles in front-line work environments. The film product features a one-sided coating that extends the time-to-fog even at very high ambient humidity, ensuring long-lasting optical clarity. LEXAN HP92AF has confirmed its superior anti-fog performance in extensive testing under harshest conditions (see video) and does not exhibit any hazing at saturation as could be...
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że pandemia wpłynęła nie tylko na ich życie, ale również na wartość pieniądza. Osłabienie walut i wysoka zmienność kursów dotknęły nie tylko PLN, ale w mniejszym lub większym stopniu również dolara i euro.
Funkcjonowanie wielu zakładów pracy nie byłoby możliwe, gdyby nie obecność nowoczesnego sprzętu. Mechanika, górnictwo, farmacja czy produkcja to tylko niektóre branże, które potrzebują zbiorników ciśnieniowych. Żeby sprowadzenie na teren zakładu urządzenia było możliwe, potrzebny jest dobry producent. Na rynku nie brakuje propozycji, które warto wziąć pod uwagę w czasie wybierania.
Ruszyła kolejna edycja prowadzonej od kilku lat przez Fundacja PlasticsEurope Polska kampanii edukacyjno-społecznej pt. „Plastik nie do pieca – piec nie do plastiku”, która przypomina o szkodliwości spalania odpadów w piecach, przydomowych kotłowniach i na wolnym powietrzu. Na monitorach w autobusach, tramwajach i kolejach dojazdowych w różnych regionach Polski, m.in. we Wrocławiu, Łodzi, Białymstoku, Poznaniu oraz w aglomeracji Górnego Śląska emitowany jest krótki animowany spot, w prosty sposób ilustrujący hasło kampanii.