W Europie zmniejszyły się dostawy poliacetalu w lutym z powodu zakłóceń w produkcji i logistyce spowodowanych zimą i warunkami pogodowymi w regionie. Dostawy niektórych gatunków poliacetalu były już ograniczone w 2021 roku, ze względu na długi okres postoju głównego producenta w regionie i mniejszy import z Azji. Oczekuje się, że wpływ silnej zimowej aury nie będzie tak destrukcyjny dla rynku POM, jak może to mieć miejsce na innych rynkach polimerów konstrukcyjnych. Chociaż Europa importuje część POM od producentów amerykańskich, to jednak ogólne ilości są stosunk
Oczekuje się, że popyt na europejskim rynku poliwęglanów nadal pozostanie dobry w pierwszych kwartałach 2021 roku, ale na branżę wpływa niedobór surowców - ograniczona podaż propylenu w Europie ogranicza produkcję kumenu, fenolu i acetonu. Jednocześnie na rynku występuje niedobór bisfenol A po zmniejszeniu wolumenu importu z Azji, a Hexion ogłosił po raz drugi siłę wyższą na BPA w swoim zakładzie w Pernis w ciągu trzech miesięcy. Pod koniec lutego firma odnotowała również podwyżkę o 250 EUR/T dla swobodnie negocjowanego BPA, obowiązującą od 1 marca.
Podaż PBT w Europie jest opisywana jako słaba ze względu na problemy z przesyłkami pochodzącymi z Azji, na której opiera się rynek europejski. Popyt jest dobry i oczekuje się, że będzie się utrzymywał na podobnym poziomie w najbliższym czasie. Brak importu oznacza, że nabywcy poszukują materiału na wewnętrznych rynkach PBT. Niemniej dostępnych jest niewiele produktów, które mogłyby zaspokoić zwiększony popyt. Oznacza to także, że ceny idą w górę.
Warunki rynkowe dla półproduktów poliamidowych 66 w Europie były trudne już na początku lutego, a zimowa pogoda, która sparaliżowała przemysł petrochemiczny w Zatoce Meksykańskiej, pozostawiła regionalnych uczestników rynku w szczególnie ponurym nastroju. Dostawy kwasu adypinowego, adyponitrylu i heksametylenodiaminy (HMDA) zmniejszyły się jeszcze bardziej w wyniku rosnących niedoborów na rynkach cykloheksanu, fenolu i oleju K-A (cykloheksanol\on), a konsumenci starali się znaleźć wystarczającą ilość materiału, aby utrzymać odpowiednią produkcję.
Ceny ABS wzrosły szacunkowo o 33 EUR/T w lutym, zgodnie z rosnącymi kosztami surowców. Ceny kontraktowe styrenu na luty zostały ogłoszone na poziomie 1050 EUR/T, co oznacza wzrost o 24 EUR/T w stosunku do stycznia. Ceny butadienu spadły o 25 EUR/T do 700 EUR/T. Ceny kontraktowe akrylonitrylu cały czas rosły, a średni wzrost cen oceniono na 119 EUR/T w następstwie wysokich kosztów propylenu.
Popyt na poliwęglany był dość dobry na początku 2021 roku, a ceny znajdują się pod presją wzrostową ze strony bisfenolu A, po problemach z produkcją w zeszłym miesiącu.
Ceny bisfenolu A zaczęły rosnąć już w III kwartale, ale oszacowano, że kontrakty poliwęglanu w IV kwartale uległy zmianie po to, aby uwzględnić niewielki, ale poprawiający się popyt.
Na początku Nowego Roku rynek poliamidów w Europie znajdowały się pod presją wzrostową, ponieważ wyższe ceny surowców oraz niektóre ograniczenia surowcowe zostały przeniesione z 2020 roku. Dodatkowo kilka krajów powróciło do rygorystycznych blokad w celu spowolnienia rozprzestrzeniania się pandemii. Popyt na PA 6 i PA 66 był bardzo duży w styczniu, według uczestników rynku, a to również przyczyniło się do narastających obaw o dostawy surowców w pierwszym kwartale.
Europejski rynek PBT nadal odnotowuje wzrosty i oczekuje się, że w lutym będzie rozwijał się jeszcze lepiej. W ubiegłym roku PBT poważnie ucierpiało na skutek pandemii, ale warunki rynkowe poprawiały się już od III kwartału 2020 roku, a popyt znacznie wzrósł pod koniec 2020 roku. Sektor motoryzacyjny jest liderem w tym trendzie potwierdzającym, że popyt będzie nadal rósł.
W styczniu dostawy poliacetalu pozostawały zrównoważone lub ograniczone, w zależności od gatunku produktu, podczas gdy popyt w kluczowych sektorach surowców był zróżnicowany.
Uczestnicy rynku nadal byli zaniepokojeni trendami w sektorze motoryzacyjnym, zwłaszcza że w styczniu część produkcji samochodów była wstrzymana z powodu ograniczeń w łańcuchu dostaw. Pojawiły się również rosnące obawy dotyczące pandemii COVID-19, ponieważ kraje w całej Europie walczyły o powstrzymanie nowej fali epidemii. Import poliacetalu do UE-28 spadł o 20% od stycznia do października
Wzmocnił się popyt na ABS w Europie, głównie ze strony przemysłu E/E i sprzętu AGD. Wielkość importu ABS pozostawała ograniczona wysokimi kosztami wysyłki. W rezultacie producenci ABS działali na niemal pełnych mocach produkcyjnych. Spodziewano się spadku popytu z sektora motoryzacyjnego. Ceny ABS umocniły się wraz ze wzrostem wartości surowców i oszacowano, że wzrosły o 91 EUR/T.