Ascend Performance Materials kupiło Eurostar Engineering Plastics, francuską firmę zajmującą się compoundingiem tworzyw sztucznych i posiadającą w swojej ofercie szeroką gamę tworzyw sztucznych o podwyższonej odporności na działanie płomienia (ognia) oraz doświadczenie w zakresie uniepalniaczy bezhalogenowych.
Główną potrzebą firm produkcyjnych jest ciągłe podnoszenie efektywności produkcji, co bezpośrednio przekłada się na wynik finansowy przedsiębiorstwa. DSR, rozumiejąc potrzeby rynku, nieustannie rozwija narzędzia informatyczne, których zastosowanie przekłada się na realne korzyści dla firm produkcyjnych.
Hanseyachts AG, jedna z największych stoczni jachtowych na świecie, posiadająca fabryki w Polsce, Niemczech i Francji, oraz jej spółka córka Technologie Tworzyw Sztucznych Sp. z o.o., jedna z najnowocześniejszych w Europie firm specjalizujących się w dziedzinie kompozytów dla łodzi rekreacyjnych, zlokalizowana pod Szczecinem, zakładają nowy ośrodek badawczo-rozwojowy w Szczecinie – BALTICDESIGN INSTITUTE. Nowa firma będzie zatrudniać specjalistów o różnych kompetencjach, między innymi z zakresu inżynierii budowy statków, inżynierii konstrukcyjnej, projektowania jachtó
Pandemia koronawirusa zachwiała światową gospodarką, ale jednocześnie sprawiła, że w ciągu zaledwie kilku miesięcy na rynku zaszły zmiany, które wcześniej zajmowały wielu firmom nawet kilka lat. Tempo digitalizacji rynku B2B znacznie przyspiesza, wiele przedsiębiorstw dokonuje lub planuje też istotne zmiany w swoich łańcuchach dostaw. Według ekspertów merXu, platformy e-commerce typu marketplace dla handlu B2B w Europie Środkowo-Wschodniej, w nadchodzącym czasie te zjawiska będą się nasilać i napędzać rozwój biznesu w naszym regionie.
Giełdowy Indeks Produkcji (GIP60) w listopadzie wzrósł o 16,52% do 811,65 pkt. Napływ świeżego kapitału do warszawskiej GPW nie ominął polskich producentów, którzy odbudowali część utraconej wartości rynkowej. Odmrożenie gospodarki i poprawiająca się od stosunkowo szybko koniunktura w przemyśle daje nadzieję na kontynuację wzrostu wartości polskich producentów.
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że pandemia wpłynęła nie tylko na ich życie, ale również na wartość pieniądza. Osłabienie walut i wysoka zmienność kursów dotknęły nie tylko PLN, ale w mniejszym lub większym stopniu również dolara i euro.
W III kwartale 2020 roku Grupa Azoty odnotowała zysk netto na poziomie 41 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 2 416 mln zł, czyli o 148 mln zł mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 250 mln zł, a marża EBITDA na poziomie 10,4%, czyli niższym odpowiednio o 82 mln zł i 2,6 p.p. r/r. To kolejny kwartał, w którym wyraźnie widać pozytywny wpływ dywersyfikacji biznesu na wyniki finansowe Grupy Azoty.
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Grupy Azoty Polyolefins S.A. dokonało podwyższenia kapitału zakładowego spółki do kwoty 922.968.300 PLN. Grupa LOTOS oraz koreańscy partnerzy - Hyundai Engineering Co., Ltd i Korea Overseas Infrastructure & Urban Development Corporation dokonali wpłaty środków finansowych na pokrycie nowych akcji Grupy Azoty Polyolefins S.A. i po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego, wspólnie z Grupą Azoty S.A. oraz Grupą Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A., staną się akcjonariuszami spółki realizującej projekt „Polimery
Grupa MOL po raz kolejny została uwzględniona w indeksie Dow Jones Sustainability World Index (DJSI) w kategorii Upstream & Integrated Oil & Gas. Jest to piąte z kolei wyróżnienie dla Grupy w tym prestiżowym rankingu.
Tegoroczna ocena wykazała stabilną poprawę wyników w porównaniu z latami ubiegłymi, co plasuje MOL wśród top 10% światowych firm z sektora paliwowo-gazowego, jeśli chodzi o kwestię zrównoważonego rozwoju. MOL pozostaje jednym z liderów zrównoważonego rozwoju w Europie Środkowej, jako jedyna firma z regionu, wchodząca w skład indeksu DJSI.
W ciągu 9 miesięcy 2020 roku giełdowy producent opakowań z tworzyw sztucznych Grupa Plast-Box, odnotował dwucyfrową poprawę kluczowych wskaźników w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku mimo, iż przychody ze sprzedaży po trzech kwartałach br. spadły r/r o -5,9% i wyniosły 157,4 mln zł. Na poziomie skonsolidowanym Plast-Box wygenerował 11,7 mln zysku netto, co oznacza wzrost o 48,1% wobec tego samego okresu 2019 roku. Wynik EBITDA wzrósł r/r o 49% do 28,8 mln zł. Marża EBITDA umocniła się o 6,7 p.p. i wyniosła 18,3%.