Zgodnie z notowaniami ceny ABS w październiku zmniejszyły się nieznacznie o ok. 10 EUR.T Europie, stabilizując się na poziomie 1850 EUR/T. Ceny kontraktowe styrenu w październiku spadły do 1065 EUR/T, co stanowi spadek o 21 EUR/T. Ceny kontraktowe akrylonitrylu wzrosły o 24 EUR/T zgodnie ze wzrostem kosztów surowców. Koszty butadienu od września utrzymują się na tym samym poziomie.
Europejski rynek PBT nie zmienił się we wrześniu. Podaż była duża, a popyt słaby. Czwarty kwartał to prawdopodobnie kolejny zły okres dla wszystkich uczestników rynku PBT. Najprawdopodobniej firma DuBay Polymers od początku października prowadzi prace konserwacyjne w zakładzie PBT o zdolnościach 80.000 ton rocznie w Uentrop w Niemczech.
Nastroje rynkowe na europejskim rynku poliwęglanów nie są optymistyczne, a uczestnicy informują, że rynek wciąż cierpi z powodu niskiego popytu i nadpodaży. Łącznie od stycznia do lipca import do Europy wyniósł 57.223 ton, mimo że stanowi to wzrost o 3,2% w porównaniu z tym samym okresem w 2018 roku, to ceny są cały czas obniżane z powodu braku zainteresowania zakupami.
Popyt na rynku poliacetalu w Europie pozostawał poniżej oczekiwań ze względu na spowolnienie na rynku motoryzacyjnym i inne problemy gospodarcze. Sytuacja na rynku POM nie różni się od warunków na innych rynkach inżynieryjnych tworzyw termoplastycznych, chociaż ceny POM były nieco bardziej odporne na presję cenową i trendy spadkowe niż większość innych polimerów.
Sytuacja na październik jest niejasna, szczególnie po gwałtownym wzroście cen benzenu w połowie września w reakcji na ataki na obiekty naftowe w Arabii Saudyjskiej. Ceny benzenu nieco zmalały w drugiej połowie miesiąca, ale Europa pozostaje regionem o najwyższej cenie dla benzenu. Ponadto różnica cen benzenu między regionami, z korzystnymi warunkami w Azji, przyczyniła się do zwiększenia liczby atrakcyjnych ofert/transakcji zawartych z importowanym poliamidem 6.
Popyt na rynku poliacetalu w Europie spadł w 2019 roku, w wyniku globalnego spowolnienia na rynku motoryzacyjnym i innych problemów gospodarczych. Sytuacja również nie ulegnie znacznej poprawie w czwartym kwartale.
Ceny poliacetalu były stabilne przez pierwsze trzy kwartały, ale presja wciąż rośnie. Ceny kontraktowe na czwarty kwartał dla metanolu ustabilizowały się na poziomie 270-280 EUR/T, najniższym poziomie od trzech lat. Negocjacje w sprawie cen poliacetalu na czwarty kwartał miały się rozpocząć pod koniec września, ale nie jest jasne, jaki kierunek mogą obrać, bior
W Europie popyt na poliwęglan pozostaje na słabym poziomie, a ceny są nadal niskie. Ceny bisfenolu A są również niskie, ale gdy zaczną one realnie odzwierciedlać wzrost cen benzenu, spowoduje to dalszą presję na niezintegrowanych producentów. Istnieją niewielkie już tylko nadzieje, że rynek poliwęglanu poprawi się w 2020 roku. Panuje ogólna zgoda co do tego, że rynek osiągnął obecnie bardzo niski poziom i prawdopodobnie utrzyma się na tym stałym i niskim poziomie przez większą część przyszłego roku.
Na rynku można było usłyszeć informacje o potencjalnych obniżkach stawek operacyjnych z powodu mniejszego popytu, ale producenci tego nie potwierdzili. Zapotrzebowanie na PBT jest nadal niskie i nie ma oznak rychłego ożywienia. Sektor motoryzacyjny jest dotknięty problemami politycznymi, takimi jak Brexit i taryfy handlowe. Teraz mówi się o potencjalnej recesji, a nastroje na rynku nie są zbyt pozytywne.
Rynek ABS w Europie nie poprawił się, ponieważ zapotrzebowanie z sektora motoryzacyjnego nadal było na słabym poziomie i przewiduje się, że ten stan będzie kontynuowany. Rosnące koszty surowców i oferty zagranicznych dostawców umocniły ceny ABS. Ceny kontraktowe styrenu we wrześniu wzrosły do 1086 EUR/T, co oznacza wzrost o 59 EUR/T w stosunku do sierpnia. Rynek butadienu osłabił się jeszcze bardziej, a ceny kontraktowe spadły do 770 EUR/T, co oznacza spadek o 20 EUR/T. Po obniżeniu kosztów propylenu ceny kontraktowe akrylonitrylu obniżyły się, stabilizując się w przed
Popyt na rynku poliacetalu w Europie pozostawał w sierpniu pod presją ze względu na globalne spowolnienie na rynku motoryzacyjnym i inne problemy gospodarcze. Nie było jasne, kiedy sytuacja może się poprawić w sektorze motoryzacyjnym, więc reszta 2019 roku może być walką o rynek POM.